Tilaa itsellesi maksuton Rakastan markkinointia! -lehti. Uusimman numeron voi aina tilata maksutta tältä sivulta. Täytä yhteystiedot ja uusin numero lähetetään sinulle postitse maksutta.

Uusin lehti markkinoinnista on ilmestynyt ja on kotisivuekstra.
  • pahimmat virheet ja munaukset kotisivujen kanssa
  • mitä kotisivuilla täytyy olla
  • mitä kotisivuilla ei saa olla
  • kaikki se tarpeellinen tieto, jolla kotisivuista saa markkinoinnissa
  • ja muuta.

Lue uusin markkinointilehti! Jos et jo ole lukenut niin sinun pitäisi lukea!

Lehti on täysin maksuton, tilaa se tästä.

Markkinointi | Mainonta | Kysy | Nefer

Mainonta

Mainonnasta on olemassa hyvää tutkittua tietoa.
Hyvää tietoa jokaiselle, joka haluaa oman viestinsä toimivan.

Mitkä kolme asiaa tulee aina olla mainoksessa?

Oli mainos lehdessä, esitteessä, radiossa, uusmediassa, somessa, telkkarissa tulee mainoksessa aina olla tietyt elementit, jotta se edes teoriassa voisi toimia.
Mainos voi olla kaunis, hauska tai näyttävä. Iso tai pieni mutta jos kolme peruselementtiä puuttuu ei mainos voi toimia.
Tilanne on sama kuin henkilöauto, josta puuttuisi moottori, pyörät tai voimansiirto. Nämä on oltava.

Kohdennus

Mainoksen tulee olla kohdennettu. Aina. Mainos ilman kohdennusta ei yksinkertaisesti toimi. Kohdennuksen voi jättää pois mutta kuten sanottua, ilman kohdennusta mainos ei toimi.Kohdennus tarkoittaa, että mainos on suunnattu jollekulle tietylle. Esimerkiksi "Koiranomistaja! Keravalle on avattu nyt ....". Tuo Koiranomistaja on kohdennus. Tässä esimerkissä kohdennus on selvästi esillä, hyvä niin, mutta kohdennus voi ilmetä myös vähän huomaamattomammin. "Sienestyskausi lähestyy...", joka on jo väljempi versio. Mitä lievemmäksi kohdennus muuttuu sitä heikompi on mainoksen teho ja toimivuus.
Lue lisää kohdennusksesta, kts. kohderyhmät.

Kehote

Mainoksessa tulee aina olla kehote, siis jokin asia joka kertoo mitä mainoksen kohteen (kts. kohdennus) halutaan tekevän. Kohdennus voi olla vaikka "Soita numeroon ...." tai käy kotisivuillamme, tule käymään, tee tilaus, pyydä esite... mikä tahansa, josta selkeästi käy ilmi mitä tulee tehdä seuraavaksi.

Yhteystiedot

Kuulostaa itsestäänselvyydeltä mutta ilmeisesti ei ole. Lehdissä, televisiossa, Internetissä, radiossa .... kaikkialla on lukemattomia mainoksia, joissa ei ole yhteystietoja. On mainostajan suurta tyhmyyttä tai ylimielisyyttä olettaa, että mainoksen lukija ehtii selvittää mistä tuotetta tai palvelua on saatavilla. Lehdissä on jopa mainostettu lounasravintoloita ilman yhteystietoja. Olisi jännä tietää mitä mainoksen tekijän ajatusmalli mainoksen toimivuudesta on.

Kun mainokseen muistaa laittaa nämä kolme asiaa, kohdennus, kehote ja yhteystiedot niin mainos on jo parasta eliittiä ja toimivuus on teknisesti kohdallaan.


[Siirry takaisin otsikkoihin]

© 2024 Nefer Advertisements